logo
INSPEKTORAT
Za艂atwianie spraw

Za艂atwianie spraw

Wszystkie sprawy przesy艂ane drog膮 pocztow膮, faxem b膮d藕 dostarczane bezpo艣rednio do sekretariatu Inspektoratu s膮 rejestrowane w Dzienniku Korespondencji. Nast臋pnie zostaj膮 przekazane Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego, po czym zgodnie z dyspozycj膮 zostaj膮 przekazane do odpowiedniego stanowiska pracy.


W przypadku skarg i wniosk贸w istnieje r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 sk艂adania ich w formie ustnej do protoko艂u.


Skargi i wnioski nie zawieraj膮ce imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnosz膮cego pozostawia si臋 bez rozpoznania (搂 8 ust.1 Rozporz膮dzenia Rady Ministr贸w z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosk贸w - Dz. U. z dnia 22 stycznia 2002 r. Nr 5 poz. 46).


W zale偶no艣ci od rodzaju, sprawy za艂atwiane s膮 w drodze aktu administracyjnego (decyzja, postanowienie) lub odpowiedzi na pismo.


Zgodnie z art. 35 Kodeksu post臋powania administracyjnego - za艂atwienie sprawy nast臋puje w ci膮gu miesi膮ca, a sprawy skomplikowanej w ci膮gu dw贸ch miesi臋cy od wszcz臋cia post臋powania. Je偶eli w tym terminie sprawa nie mo偶e by膰 za艂atwiona, organ informuje strony o przyczynach zw艂oki i wskazuje nowy termin za艂atwienia sprawy.


Przyjmowanie i za艂atwianie spraw odbywa si臋 na podstawie:




  • Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks post臋powania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 tekst jednolity, z p贸藕n. zm.).

  • Rozporz膮dzenia Rady Ministr贸w z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania skarg i wniosk贸w (Dz. U. 2002 r. Nr 5, poz. 46).

  • Rozporz膮dzenia Ministra Spraw Wewn臋trznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej dla organ贸w powiatu (Dz. U. 1998 r. Nr 160, poz. 1074, z p贸藕n. zm.).

  • Ustawy z dnia z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926).

  • Ustawy z dnia 9 wrze艣nia 2000 r. o op艂acie skarbowej (Dz. U. 2004 r. Nr 253 poz. 2532 z p贸藕n. zm.).


Wi臋cej »



licznik odwiedzin: 158050